Alla inlägg under december 2008

Av Angelica Eriksson - 18 december 2008 13:59

Och hans läppar är dom mjukaste jag mött,

det är sådär så att det blir varmt och pirrigt i hela mig.

Speciellt när han kysser mig sådär med lite halv öppen mun,


Dagen har innehållet som sagt ett prov på 4 timmar.

Dåligt gick det. Riktigt dåligt. Jag ska inte svära, men det är så att jag vill. 

 Det är de enda vi har gjort i skolan idag, nervösa satte vi oss i den stora hörsalen och proven delades ut. Skrev, räknade, skrev och räknade lite till.

Dåligt som sagt. 


Efter provet var det lite svordommar här och där från olika håll, 

sen jag gick jag till bussen.
Nu har jag duschat och ska snart åka till stan för att visa moder vad jag önskar mig i julklapp.
Efter det ska jag till min man och mysa!

 Chips och dip blir det ikväll, med en bra film tror jag.
Det är mysigt, och sedan ska han kyssa mig.

 Det är nog ännu mysigare, det ÄR mysigare. 


Nu ska jag ta på mig fina kläder,

Av Angelica Eriksson - 17 december 2008 20:35

Och ensamheten biter tag,

den drar och sliter.

Det gör ont,


Och det gör fortfarande ont,

det du gjorde.

Och jag är osäker,

men jag älskar dig.

Vi älskar varandra,

tiden kommer göra allt säkert,

för min del i alla fall, 

Av Angelica Eriksson - 17 december 2008 12:34

Skolan är snart slut för året,

och den enda riktiga skoldagen är slut om cirka 2 timmar.
Det känns bra.

Imorgon är det Nationellt Matteprov som gäller i 4 timmar, segt, tråkigt och nervöst. Som det känns nu så kommer det inte gå bra.

Öva, öva, öva, öva, öva ikväll blir det.
Med te och popcorn.


Och snart är året slut också, mycket har hänt.

Men även också lite.

Jag kommer ihåg lycklig jag var under sommarnätterna och värmen.
Det var tider, det var härligt.


Av Angelica Eriksson - 12 december 2008 13:17

Snön kom igår, och det var sjukt hur glad man blev av det.

Det hoppades runt hemma hos Anders igår.

Lycka kallas det.


Idag har det snöat hela dagen. Och jag hoppas verkligen att den stannar tills jul och nyår.

Det blir så mycket annorlunda med snö.

Mysigt, ljusare, vackrare.


Och ikväll ska min släkt komma hem till oss och julpyssla.

Det ska bli mysigt.

Jag ska nog baka lussekatter tror jag, och göra smällkarameller.

Och slå in ett paket ska jag göra också.


Kvällen är planerad och räddad av min släkt.



Av Angelica Eriksson - 10 december 2008 08:14

Dagens klädsel är på.

vit tunn trjöna, svarta jeans.
Klackskor eller inte, det är frågan det.
Men innan det bestämts ska jag avnjuta en god frukost.
Det får nog bli en lussekatt som mormor bakat med varm choklad med fluff i.
Mhm.
Mummsan!

Skola fram till 15, sen ska jag vara ambitiös (stavning?) och sitta kvar en timma eller två för att få något vettigt gjort.
Duktig?
Kanske en början i alla fall.

Lika dant imorgon, åh vad jag borde få extra julklappar!
(haha).


Nej, nu ska jag börja med min underbara frukost.
Sen är det pappa som kör mig till skolan och första lektionen blir fotografisk bild som jag dock ser fram emot för tillfället :)

Av Angelica Eriksson - 9 december 2008 18:07

Man blir besviken när man verkligen hoppats på något inte blir av,

för man blir nekad. 


Jag hade verkligen gjort det för din skull, för oss, för dig. 

FÖR DIG!

Men nej, nekad är ordet. 



När hösten kommer och tiden gått för fort,

när allt känns på rutin och redan gjort. 

Då ska jag samla mina krafter och göra nånting stort,

för dig för dig för dig.


Men icke, 

Av Angelica Eriksson - 9 december 2008 09:37

Min familj klädde granen igår, eller jag klädde granen igår.

Lite förtidigt kanske, men det är så det är i min familj.

Tidigt och mycket av allt.

Jag räknade till 14 olika tomtar, i bara ett rum igår.

Jag skrattade för mig själv och tänkte att mamma har någon konstig tomte-mani, som bara hon får.


Och det är faktiskt så att de finns en liten känsla av jul, även fast snön inte kommit och lagt sig än.

Men jag ser framför mig hur det kommer bli en bra jul i år.



Av Angelica Eriksson - 8 december 2008 20:47

Ja, dagen har spenderats i skolan och åt mycket tänkande.

Vissa saker kommer jag hålla för mig själv,
det står nedskrivet på ett hemligt litet ställe.

Men ibland kommer tanken som en isande känsla.
Den fastnar och

gör ont.
Sådär ont så man inte vet vart man ska ta vägen,

och vart enda litet ont är en räddning och ett fall.
Det går över, och det kommer tillbaka.
I perioder. Jag gillar inte perioder.

 Att den ena stunden känna sig lyckligast i världen och i nästa känna sig ensam och bort glömd.
Det är något som tär,

det är något, 

i perioder. 


Och du är den vackraste som finns, 

när du sover,

vrider och vänder på dig.
När du ligger sådär perfekt galet,

huller om buller.
Åh, jag vill bara kasta mig på dig,

och veta att jag är den lyckligaste i världen. 

Ovido - Quiz & Flashcards