Alla inlägg under mars 2009

Av Angelica Eriksson - 25 mars 2009 13:12

Svenska och dagens sista lektion.
Genomgång av romantiken är på intåg.


Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till mina känslor idag.
Vad får jag känna och vad får jag inte känna?
Jag ska mura in allting,

då blir det bra.
Då är allt en ballongfärd,
jag väntar på den natten då allt är i färgglada ballonger.
(jag är inne i en ballongperiod, ni får ursäkta)


Av Angelica Eriksson - 24 mars 2009 23:28

ca 16 timmar.
Jag räknar timmarna och tid.

Av Angelica Eriksson - 24 mars 2009 23:12

Jag bakade muffins och det gick finfint!
Hallon och blåbär fick det bli, mumma!
Jag, mamma och lillebror åkte till min mormor och morfar utan förvarning och bjöd på muffinskalas!
Det var mysigt :)
En bra avslutning på kvällen blev det.

Ett bra besked i skolan också.

Ja, dom ser inte så goda ut på bilden,
men goda, det var dom.

Av Angelica Eriksson - 24 mars 2009 15:58

Bakning pågår; muffins!

Av Angelica Eriksson - 24 mars 2009 12:11

 En timma kvar av dagens skolan.
En bra nyhet och dagen blev bättre.


Jag vaknade med svullna ögon,

tittade mig snabbt i spegeln men gick vidare.

Jag orkade inte, kände inget, visste inget.

Tog på mig något jag lagt fram igår,

det var visst en svart klänning.
Svart, så passande.

Och på golvet låg alla de färgglada ballongerna, det passade inte imorse.
Men när jag kommer hem ska jag plocka iordning och dom ska få den rättvisa i solljuset de förtjänar.
För ballonger ska vara glada och få skina. Och det ska även jag göra en dag.   

Av Angelica Eriksson - 23 mars 2009 22:35

Det snöar ute,

och det känns som om julafton vore imorgon.
Men paket som ska öppnas, mys framför granen och julmat med släkten får dock vänta några månader.


Jag har sovit bort kvällen som vanligt, och nu är natten på intåg.
Ensamheten och smärtan tär som vanligt.

Och mina ballonger är inte så färgglada längre.

Av Angelica Eriksson - 22 mars 2009 22:33

Vädret är dåligt,

det har snöat och regnat idag.

Men då finns det ballonger som piggar upp en!
Så, mitt rum är fyllt med färgglada ballonger och det känns bra!
Städat är det också för en gångs skull.

Duktigt gjort Angelica!


  Det känns som att veckan kommer bli bra och jag är positiv,
för en gångs skull.
På tisdag ska jag baka muffins för hela slanten, så om någon vill komma på mufinskalas är det bara att ringa?

På onsdag blir det nog till att träffa Anders, 

och på torsdag blir det till att åka till Fågelvik och titta på The Constellation.
Veckan blir nog finfin!


Av Angelica Eriksson - 21 mars 2009 17:07

Kalas!

Jag har en blå klänning idag,

mysigt!
hähä.

Ovido - Quiz & Flashcards