Alla inlägg under maj 2009

Av Angelica Eriksson - 25 maj 2009 09:51

Jag är förvånansvärt pigg idag faktiskt.
Trots att jag somnade ca 2 inatt och vaknade 4 timmar senare kom jag upp ur sängen.
Solen sken in i persiennerna och jag log av tanken på att det var sol ute.
Dock måste hela dagen tillbringas inomhus i skolan med tråkiga lektioner.

Efter skolan ska jag till mannen och vi har redan bestämt att vi ska äta chokladfromage ikväll, mumma. Som jag längtar.

Dock är dessa 2 kommande veckor helt otroliga och jag vet inte hur jag ska hinna allt som ska göras.
Flea prov, inlämningar och redovisningar.
Hela mitt huvud snurrar av skola och jag vill bara lägga mig i solen och drömma mig bort bland blommor och grönt gräs.


Av Angelica Eriksson - 24 maj 2009 17:49

Jag gör allt annat än att plugga.
Om jag lägger allt åt sidan så kommer det bara bli högre högar och jag kommer stressa sönder mig.
Alla arbeten är tråkiga och jag dör av tristress, jag städar hellre.
Vad som helst, förutom mina läxor.


Det har varit 4 dagars ledighet istället för 2 och det har varit välbehövt.
Kalas, röda läppar, marknad, kolor i olika smaker, kubb, sömn, film, mys.
Det har inte kunnat varit bättre, och lyckan är precis vid mig.
Allt är på topp och vi färglägger världen. 

Av Angelica Eriksson - 20 maj 2009 09:08

Varför ska det vara sådant tråkigt väder för?
Jag saknar allt solen och jag är trött på att vara inomhus i skolan.
Men ja, måste man så måste man.
Dock är det onsdag och imorgon är det röddag vilket innebär extra ledighet.
Det hurrar vi för, HURRA!

Efter skolan ska jag fika med min undersköna Sofia.
Längtar efter en kaffe och skvaller faktiskt. hähä.
Och ikväll blir det myset, som jag längtar.

Nu ska jag fortsätta skriva svenska och chilla medans resten av klassen har Nationella matte D prov, låt oss hurra för dem också.
HURRA!
(mohaha).

Av Angelica Eriksson - 19 maj 2009 12:44

Det är tisdag,
det är teknisk kommunikation,
det är chill,
det är sol!

Jag, Robinsson och Daniel har ätit kakor och chillat i en liten paaaaaaark.
Jag är på bra humör och allt flyter, det flyter.
Dock saknar jag mina vänner och vill ordna middag för mina fina kompisar.
Tid ska det bli för det, ojah!

Mina finfina vänner.

Av Angelica Eriksson - 18 maj 2009 09:18

Det regnar ute idag, väldigt mycket regn.
Och jag har klätt mig i svart, jag vet inte varför.
Det bara blev så i morses i alla hast, svarta byxor, ett vitt linne, en svart kofta.
Det ser tråkig ut, jag känner mig tråkig idag.

 Som tur är har jag mitt finfina paraply om det skulle regna när jag åker hem, det gör kanske promenaden lite gladare.

I helgen skulle jag och mannen ta det lunga puckar med film och god mat.
I fredags blev det en lugn hemma kväll med grill och film, jag somnade ganska snabbt, Anders tittade på en krigsfilm.
I lördags låg vi i solen åt en mysig frukost och sedan blev det pokerspel och fest.
Det var mysigt och vi dansade till toner som "vi har bara varandra" och "hur låter en hund säg VOFF".
Söndagen blev lung med pizza och fint väder.
Jag övningskörde och åt fika hos min mormor och morfar.
Avkoppling.

Av Angelica Eriksson - 12 maj 2009 14:19

ATJO!
Min näsa mår inte bra, inte min hals heller.
Dock har min röst hittat tillbaka.

Jag ser hur trädens grenar rör sig fram och tillbaka i något sorts kaos och jag känner hur känslor blossar upp.

Jag ska nog gömma mig under täcket ett tag.

Och älskling älskling,
vi har sett allt från båda sidor nu,
upp och ner.
Från att ge och ta.
Men jag vet vad jag vill, och jag är säker på det.
Säkrare.

Av Angelica Eriksson - 12 maj 2009 01:14

Inatt omfamnar mörkret mig och snart är det endast tv:ns ljus kvar på mitt vita ansikte.
Jag hostar även upp mina lungor och ingen röst har jag heller.
Efter ett par dussin av druckna koppar med thé har rösten inte kommit tillbaka och det har heller inte blivit bättre.

Jag har bestämt mig för att börja sy, så när jag blir frisk är det jag som ska ragga tyg och symönster.
Möblera om mitt rum ska jag också göra.

Jag är lycklig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards