Alla inlägg den 27 december 2008

Av Angelica Eriksson - 27 december 2008 21:37

Jag har fastnat i tanken på dansande nätter, vin och cigaretter,


Jag vill åka till Paris och göra nätterna mina med vin och smala gator. Jag vill dansa mig yr som aldrig förr.
Åka upp i eifeltornet och få svindel. 

Ha picknick i en park med vårsolen och baugetter. En filt att sitta på och en hatt på huvudet.

På morgonen äter vi underbar frukost på ett café medans solen går upp, ibland kanske vi har en romantisk bok med oss att försvinna i.
Sedan går vi och lägger oss på en filt i en underbar park. Under ett träd. I skuggan, vi har med oss allt vad som kan tänkas att vara ätbart.
Vi mumsar och dricker.
Dagen går och vi shoppar som aldrig förr och vi har försvunnit i våran fantasivärld.
Vi gör oss vackra med stora ögonfransar och röda läppar. Vackra klänningar och klackar.

På kvällen dansar vi som aldrig förr, yra och ett glas med vin har vi. 


Jag ska dit, 


Jag vill, jag vill, jag vill, jag vill!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards