Direktlänk till inlägg 23 december 2008

Dan före dopparedan.

Av Angelica Eriksson - 23 december 2008 13:17

Imorgon är det julafton. Det känns konstigt.

Inte förväntansfull som när man var liten, nej. Nu känns det ingenting.

Vilket är tråkigt, tycker jag i alla fall.
Jag vill ha den där känslan då man var lycklig  och glad,

då man sprang runt i hela huset och väntade på tomten och då man åkte pulka.
Det har inte jag gjort på länge. Dåligt. Väldigt dåligt.
Jag vill vara liten igen. Jag vill inte bli vuxen och tråkig.

Jag vill vara liten, då vad som helst var roligt. Jag kan komma ihåg hur jag stod i fönstret och tittade på snön i gatulampan, bara det var roligt.
Eller hur jag låg på mitt golv och tittade upp på dom självlysande stjärnorna i taket, det var också en rolig grej.
Kanske var jag lättroad? Eller så var sakerna när man var liten så enkla och uppskattade?

Idag vaknade jag bredvid den bästa,

jag som hade halsont blev tillsagd att bara ligga i sängen. Men icke,
jag hämtade våra paket och vi öppnade dom i sängen.
För imorgon ska vi fira jul på var sitt håll.
Jag fick en bok och en underbar ring. Kan inte sluta att titta på hur den glittrar i ljuset.
Jag är förälskad.

 Jag fick också en bok - Champandeflickan. Den kan nog vara bra.
Mannen fick en skjorta av mig, hoppas den passar.

 
Idag blir det nog en lugn dag med mannen, sen ska jag åka hem ikväll.

Villintevillintevillinte. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Eriksson - 21 juni 2009 21:39

http://angeliicae.blogspot.com/

Av Angelica Eriksson - 12 juni 2009 08:11

Jag gjorde fin hos Anders imorses medans han tog på sig studentmössan och kavaj. Åh, världens vackraste.   Nu sitter jag i skolan och väntar på att vi ska börja med våran avslutning. Treorna gapar, skriker, sjunger och visslar i korridorerna och jag...

Av Angelica Eriksson - 10 juni 2009 12:18

Det får inte ske igen, det ska inte bli som vi en gång hade det. Nya blickar och nya känslor.Och vi klarar det,   Ikväll ska vi grilla och dricka lite.Imorgon är vi lediga och på fredag är det student och avslutning. Jag tror det blir bra. ...

Av Angelica Eriksson - 8 juni 2009 15:01

Helgen har passerat med rasande fart och roligt har vi haft på köpet! I fredags hade jag och Anders myskväll med min kära mor och fader.Vi tittade på "Vi hade tur med vädret -igen" och åt chips. Filmen var bra, bra, bra. I lördags shoppade jag ett lå...

Av Angelica Eriksson - 4 juni 2009 17:47

Jag ska också dansa i natten på tomma gator, med en vacker man.Någon natt.     http://www.youtube.com/watch?v=q-4icsfqTC4 ...

Ovido - Quiz & Flashcards