Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Idolen,

Av Angelica Eriksson - 7 januari 2009 22:36

Grattis till Håkan Hellström, Årets Manliga Artist -08


Och den 6:e mars, då jävlar! 


Jag har varit på cirka 9 spelningar med denna man,

och ingenting, nej, ingenting kan få mig att glömma saker heller, så som Håkan gör. 

På något sätt är det magiskt. Allt det som gör ont inom mig, det glömmer man bort, och då Håkan sjunger, falskt eller inte, så försvinner smärtan. Och kvar är musiken, skriken, och lyckan. På något magiskt sätt får han mig att må bra, vad det än är så blir det alltid bra, i alla fall för stunden. 

Magiskt är ordet, magiskt men tragiskt. För det vara inte så länge som man hoppas på, någon gång tar det slut, och det är då man svävar för ett ögonblick, som att världen vore ett bra ställe ändå, men suggsesivt växer problemen och smärtan fram igen. Och dom stannar, tills nästa gång. 

Eller som då, då man sätter på skivan, lägger sig raklång i sängen och bara skriker ur sig låttexterna, och för ett kort ögonblick kan man Håkan Hellströmmå bra igen. 


Hans texter må rädda en, även om hans röst är falsk. Och det är de som många ogillar med honom. Men känslan han har i sig, och känslan och liv han ger sina texter och låtar är obeskrivligt. 

 Och kanske är det någon vissa människor aldrig kommer att förstå eller komma underfunn med. 


Och det är honom jag vill tacka, för att  han en gång räddade mig. Då det var som värst, då allting bara var borta


Han är den största idolen, 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Eriksson - 21 juni 2009 21:39

http://angeliicae.blogspot.com/

Av Angelica Eriksson - 12 juni 2009 08:11

Jag gjorde fin hos Anders imorses medans han tog på sig studentmössan och kavaj. Åh, världens vackraste.   Nu sitter jag i skolan och väntar på att vi ska börja med våran avslutning. Treorna gapar, skriker, sjunger och visslar i korridorerna och jag...

Av Angelica Eriksson - 10 juni 2009 12:18

Det får inte ske igen, det ska inte bli som vi en gång hade det. Nya blickar och nya känslor.Och vi klarar det,   Ikväll ska vi grilla och dricka lite.Imorgon är vi lediga och på fredag är det student och avslutning. Jag tror det blir bra. ...

Av Angelica Eriksson - 8 juni 2009 15:01

Helgen har passerat med rasande fart och roligt har vi haft på köpet! I fredags hade jag och Anders myskväll med min kära mor och fader.Vi tittade på "Vi hade tur med vädret -igen" och åt chips. Filmen var bra, bra, bra. I lördags shoppade jag ett lå...

Av Angelica Eriksson - 4 juni 2009 17:47

Jag ska också dansa i natten på tomma gator, med en vacker man.Någon natt.     http://www.youtube.com/watch?v=q-4icsfqTC4 ...

Ovido - Quiz & Flashcards